-
Je hebt een eerste ervaring in de logistieke sector als douanedeclarant.
-
Talenkennis: Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands en Engels.
-
IT kennis: MS Office & kennis van douane specifieke software.
-
Pluspunt: Je bent vertrouwd met AEO, CBAM, FAVV, Quota2.
-
Je beschikt over een rijbewijs.
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Als bediende douane en expeditie sta je in voor de volledige afhandeling van (douane)documenten gerelateerd aan invoer, uitvoer of doorvoer van verschillende goederen via schip, barge, trein of truck, aangevuld met het inplannen van een mogelijk vervolgtransport.
Operaties
- Opstellen, controleren en/of doorsturen van douanedocumenten, administratie en communicatie met de betrokken klanten en diensten.
- Opmaken, opvolgen en afhandelen van douanedossiers.
- In deze rol wordt er regelmatig de combinatie gemaakt met het inplannen van transport voor de eindklant.
- Het werk voor huidige en volgende dagen voorbereiden, waarbij eventuele operationele uitdagingen proactief aangepakt worden.
- Communicatie daartoe met de betrokken interne en externe diensten (blokkeren en vrijgeven van goederen).
Veiligheid
- Zoals iedereen in het bedrijf ben je mee verantwoordelijk voor de veiligheid van jezelf en van jouw collega’s.
- Er wordt verwacht dat je de veiligheidsregels naleeft (incl. altijd dragen van PPE op terminals).
- Je zorgt ervoor dat bij elke handeling op onze terminals veiligheid van alle medewerkers primeert in de te nemen beslissingen.
Communicatie
- Aandacht voor een vlotte, vriendelijke en open interne en externe communicatie, zowel mondeling als geschreven.
- Tijdige en proactieve communicatie intern (operations, terminals) en aan het departementshoofd.
- Tijdige en proactieve communicatie aan de klanten waar nodig.
Algemeen
- Aandacht voor zorgvuldig werk en begrijpen van jouw rol in het geheel.
- Initiatief durven nemen voor verbeteringen.
- Meedenken en meewerken aan het implementeren van structurele verbeteringen die het werk makkelijker en efficiënter maken.
Functie eisen
Arbeidsvoorwaarden
- Onmiddellijk een vast contract van onbepaalde duur;
- Glijdende uren (starten tussen 7u30 en 8u30 & stoppen tussen 16u15 en 17u15) op vrijdag wordt er gestopt tussen 15u en 16u (39u);
- Geen weekendwerk;
- Een brutoloon tussen de 3000€ - 3500€ bruto;
- Maaltijdcheques;
- Ecocheques;
- Groepsverzekerking;
- Smartphone en abonnement (40GB)
- Hospitalisatieverzekering DKV;
- Een toffe werkplek met ruimte voor initiatief;
- De kans om jezelf steeds verder te ontwikkelen in een snelgroeiend bedrijf;
Ben je geïnteresseerd in deze uitdagende functie? Aarzel dan niet om ons een e-mail te sturen met jouw cv naar charlottedc@edconsult.be of bel naar +32485145905.
Ken je iemand in je netwerk die op zoek is naar een nieuwe uitdaging en perfect zou passen bij deze rol? Laat het ons weten en geef ons zijn/haar gegevens door. Als we de kandidaat kunnen helpen en hij/zij een droomjob krijgt, ontvang je maar liefst €250 als dank voor je waardevolle referentie. #ReferaFriend